WILTEC.nl | De juiste tools voor jouw klus, mét goed advies & snelle levering
WILTEC.nl | De juiste tools voor jouw klus, mét goed advies & snelle levering
Afbeelding met showa 381 handschoen

Veilig werkenheeft u zelf in de hand

Er zijn veel factoren die van belang zijn bij het kiezen van een goede handschoen. Het is daarom niet altijd eenvoudig om uit het uitgebreide aanbod handschoenen het juiste type te kiezen. Om voor elke afdeling of medewerker, voor alle werkzaamheden en tegen alle risico’s de juiste handschoen in huis te hebben, zou elk bedrijf een handschoenenplan moeten hebben. Dit is het ideale hulpmiddel waarin precies beschreven is welke handschoen waarvoor gebruikt wordt.

Om er zeker van te zijn dat u iedere medewerker voorziet van de juiste handschoen, die de optimale bescherming én comfort biedt, is het aan te bevelen een specialist te raadplegen. Echte specialisten kunnen door de bomen het bos nog zien, zijn altijd op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en hebben veiligheid op één staan. Zo heeft u niet alleen beschikking over de juiste handbescherming, u gaat ook een wildgroei van handschoenen tegen.

4-stappenplan: in vier stappen van goed naar beter!
Wilt u een gedegen handschoenenplan opstellen? Volg dan het eenvoudige 4-stappenplan. Dit stappenplan zorgt ervoor dat de veiligheid en het comfort worden verhoogd, terwijl de kosten van het handschoenenpakket aanzienlijk dalen. Dit betekent meer werkplezier en minder ziekteverzuim!

1. Inventariseren
Een specialist van Wiltec kijkt op locatie graag met u mee. Door middel van een inventarisatie op de werkvloer brengen we de risico’s in kaart. Daarbij kijken we naar de werkzaamheden, de eisen waaraan het product moet voldoen en de wensen van de gebruikers.

2. Testen
Op basis van de inventarisatie worden geschikte handschoenen geselecteerd en door de gebruikers getest om te kijken of ze aan de gestelde eisen voldoen. Ruil uw oude handschoenen in en test de handschoenen kosteloos voor een week. Ervaar het verschil!

3. Evalueren
Zorgvuldig evalueren van de praktijk testen met de gebruikers. Kom samen met de specialist van Wiltec tot de beste oplossing voor iedere specifieke werksituatie.

4. Implementeren
Implementeer het handschoenplan binnen uw organisatie en instrueer medewerkers door middel van een training. Maak gebruik van de jarenlange ervaring van Wiltec en de topkwaliteit van de handschoenen die we leveren. Samen verhogen we de veiligheid en verlagen we het ziekteverzuim!

Blijf up-to-date
En daar houdt het niet mee op, want in de meest ideale situatie houdt degene die binnen het bedrijf verantwoordelijk is voor de PBM nauw contact met de specialist. Dit om steeds op de hoogte te blijven van verbeteringen en vernieuwingen in de markt. Zoals nieuwe materialen, weeftechnieken, verbeterde coatings en meerdere beschermingsklassen gecombineerd in één type handschoen. Het blijft dus altijd raadzaam om de handschoenen die in gebruik zijn regelmatig kritisch onder de loep te nemen. Veiligheid moet immers altijd up-to-date blijven!

Kostenbesparing
Het besparen op werkhandschoenen kan uiteindelijk verrassend duur worden. Zeker bij bedrijfsongevallen met letsel. De kosten zijn echter wel degelijk in de hand te houden. Zo is het niet altijd nodig dat een medewerker na elke klus zijn handschoenen weggooit. Om dat in de hand te houden is de aanschaf van een handschoenautomaat het overwegen waard. Of de medewerker levert bij de uitgifte van nieuwe handschoenen de oude, versleten exemplaren in. Ook dat soort zaken kan in het handschoenenplan vastgelegd worden.